Sajtosokk: Ha minden reklám igaz lenne...

Szeretettel köszöntelek a SajtóSOKK közösségi oldalán! :)

Csatlakozz te is közösségünkhöz... ...és máris hozzáférhetsz az érdekes tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, fórumozhatsz, valamint megismerkedhetsz lelkes kis csapatunkkal! Kellemes időtöltést! :)

Ezt találod a közösségünkben:

  • Képek - 38 db
  • Videók - 1 db
  • Blogbejegyzések - 37 db
  • Fórumtémák - 1 db
  • Linkek - 6 db

Üdvözlettel,

SajtóSOKK vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a SajtóSOKK közösségi oldalán! :)

Csatlakozz te is közösségünkhöz... ...és máris hozzáférhetsz az érdekes tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, fórumozhatsz, valamint megismerkedhetsz lelkes kis csapatunkkal! Kellemes időtöltést! :)

Ezt találod a közösségünkben:

  • Képek - 38 db
  • Videók - 1 db
  • Blogbejegyzések - 37 db
  • Fórumtémák - 1 db
  • Linkek - 6 db

Üdvözlettel,

SajtóSOKK vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a SajtóSOKK közösségi oldalán! :)

Csatlakozz te is közösségünkhöz... ...és máris hozzáférhetsz az érdekes tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, fórumozhatsz, valamint megismerkedhetsz lelkes kis csapatunkkal! Kellemes időtöltést! :)

Ezt találod a közösségünkben:

  • Képek - 38 db
  • Videók - 1 db
  • Blogbejegyzések - 37 db
  • Fórumtémák - 1 db
  • Linkek - 6 db

Üdvözlettel,

SajtóSOKK vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a SajtóSOKK közösségi oldalán! :)

Csatlakozz te is közösségünkhöz... ...és máris hozzáférhetsz az érdekes tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, fórumozhatsz, valamint megismerkedhetsz lelkes kis csapatunkkal! Kellemes időtöltést! :)

Ezt találod a közösségünkben:

  • Képek - 38 db
  • Videók - 1 db
  • Blogbejegyzések - 37 db
  • Fórumtémák - 1 db
  • Linkek - 6 db

Üdvözlettel,

SajtóSOKK vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Ha minden reklám igaz lenne...

 

Minden nap több ezer reklámmal találkozunk az utcákon, a buszon, a szórakozóhelyeken, az újságokban, a rádióban, a tévében stb. Akár szeretnénk akár nem, mindegyikünk ki van téve a reklámoknak. Ha valaki teljesen el szeretné kerülni a reklámokat, akkor a még az utcára sem igen tehetné ki a lábát. A reklám akarva-akaratlanul mindenkihez elér.

Pedig jól tudjuk, hogy a reklámok hazudnak. Kizárt dolog, hogy „a legtöbb, ami az életben adható” az egy kávé. Ha a Persil jobb, mint az összes többi mosópor, akkor egyidejűleg nem lehet a másik mosópor is jobb, mint az összes többi, és fordítva. Vagy az egyik igaz, vagy mindegyik hazudik, ami valószínű.

Személy szerint engem akkor kiráz a hideg, amikor olyan kifejezéseket hallok, mint például: legnagyobb öröm, a legtöbb, mi az életben adható, a boldogság csúcsa, mindennapi varázslat, a teljes élet öröme, önfeledt pillanat. Ezek a kifejezések nevetségesé teszik az életet, ha a barátomnak az mondom szívből hogy te vagy számomra a legnagyobb öröm, akkor biztos örülni fog neki, de minimum másodszorra eszébe jut egy reklám, amiben ugyan ezt mondták egy autóra, a gyönyörű szavak vesztenek értékeikből.

Na és egyre több az olyan reklámok száma, melyekben arról próbálnak meggyőzni minket, hogy soha sincs elég korán ahhoz, hogy elkezdjük az öregedés elleni harcot. Nem számít, hogy 18 éves vagy, vagy akár 55 éves. Ha a megfelelő krémeket rendszeresen használod, egy csapásra éveket fiatalodhatsz.  A reklámban szereplő kiretusált és agyon festett, 2 kg alapozós hölgyike mosolyog szépen úgy, hogy minden foga látszódjon és mi el hisszük, hogy ha neki jó, akkor nekünk is az lesz. De azt tegyük még pluszba hozzá, hogy ha például 40 éves nőknek mutogatnak egy szemránckrémet, a modell 25-30 éves lehet. Ugyanis egy 40 éves nő szebbnek, és fiatalabbnak szeretné látni magát. És csodálkozik később, hogy ez a 100. szemránc krém se használt semmit sem és nem lett olyan gyönyörű a bőrre, mint a reklámban a modellnek. 

De mi a jó a reklámokban? Biztos van bennük valami, azon kívül, hogy a termékeket elkapkodják, és a cégek meggazdagodnak belőle. Például szépek a színeik, vannak, amik igazán igényesen meg vannak csinálva. Sok reklámban van humor is, amin elröhögünk, elmosolyodunk akár felhozzuk egymásnak is, hogy láttad azt a reklámot, amiben ez meg ez történt. A "jó" reklám ötletes, szellemes, rövid, tömör, figyelemfelkeltő és humoros. A "rossz" reklámok: hosszú, unalmas, túldicsérő, hazug, álomvilágot jelenít meg.

Mindenki megfigyelte, már hogy a reklámok mindig hangosabbak a filmeknél. Nyugodtan nézzünk egy romantikus filmet erre hirtelen átvált a kép, elég nagy hanghatással, hogy érzékeljük, hoppá megint reklám van. Lehet, hogy zavaró, de a figyelmet felkelti, így a célt akkor is eléri, ha esetleg bosszantó, idegesítő és az ember a távirányító után nyúl 1-2 ’kedves szó’ mellett. Emiatt van az is, hogy a gyerekek mesenézés közben sem kapcsolnak el, ha reklám megy.   

Erre kiváló példa ez a vicc (Két óvodás beszélget):

- Én egy villanyvonatot kérek a szülinapomra. És te mit kérsz?

- Tampont.

- Az mi?

- Nem tudom, de lehet vele síelni, teniszezni és úszni is.

Meglehetősen nagy hatással van ránk az is, ha híres embereket látunk bizonyos fogyasztási cikkek, ruhák, autók, stb. használata közben. Valahogy ettől "hitelesebbé" válik. Például kedvenc színészünk pudingot eszik, és eszünkbe jut, hogy húúú láttam abba a filmbe és milyen jó formában volt, mintha megbíznánk benne, megvesszük a pudingot és eszük, nem számít, hogy szörnyű íze van.

Ha minden úgy lenne és válna valóra, mint ahogy a reklámok ígérik és mondják, körülbelül így nézne ki egy napunk:

Csodálatos, napsütésben ébrednénk hajnali 5kor is, kiugranánk fitten az ágyunkból, mert tudjuk, hogy a konyhában vidáman és boldogan tökéletes kávét fogunk főzni. Később pedig a fürdőszobában a világ legjobb szappanát fogjuk használni, amitől bőrünk selymes és puha lesz már akkor is, ha csak ránézzünk a szappanra. Hajmosáskor pedig biztosak lehetünk abban is, hogy akár egy repülő térre megyünk, akár kapálni vagy úszni hajunk csodálatosan fog mutatni, mert megérdemeljük. Egész nap vigyorgunk és nevetünk, nem számít, hogy 20 perc után már zsibbad a szánk.  Aztán elindulunk a suliba vagy munkahelyre az autónkkal, ami hang nélkül közlekedik, még a zuhogó esőt sem lehet hallani a szuper 4 légzsákos minden felesleges extrával ellátott autónkban. A galamb megint leszarta, de tudjuk, hogy azért tette, mert ez a mi autónk. Útközben minden kertben mosolygó, vidám gyereket látunk, akik nagyszüleikkel kézen fogva sétálgatnak. A szomszédok, akik alapból köszöni, se köszönnének, most integetnek, és frissen facsart narancsitalt kortyolnak, és arra gondolnak közben, hogy: Haverok, Buli, Fanta. Beérünk az iskolában, avagy a munkahelyünkre, ahol csak azt várjuk, mikor tűnik fel az ablaktisztító modellfiú diétás kólát kortyolgatva, és még a mocskos, retkes, koszos ablaküvegen át is jól kivehető kockásra kidolgozott hasizma, amit biztos a light.os kólának köszönhet. Majd amikor korog a hasunk nem aggódunk, hogy lesz-e időnk enni, hiszen letudunk repülni hipp hopp a gyorsétterembe, hiszen ott az étel is friss és tápláló. Telefonálgatunk közben, hiszen most már majdnem mindenkit ingyen hívunk (kérdés hogy akkor, hogy lett most is 10 ezer forint a telefonszámlám).  Visszamegyünk az iskolába és a munkahelyre, minek is lógnánk, szeretünk dolgozni, mert annyira jól megfizetik, hogy naponta vehetnék leárazott plazma tévéket. Gyorsan szalad az idő, ha jó emberekkel vagyunk együtt és a főnök is kedves… Hazafelé megállunk vásárolni valamelyik szuper bevásárló központba, megláttunk a kirakatban egy pulcsit 10ezer forintról leárazva 9 ezerre, nem hagyhatjuk ott, megvesszük. Majd csokit, habkönnyű pudingot, intimbetétet (persze a legnagyobb nedvszívó képességűt), tartós elemet (amitől a nyuszi is megy), nem nedszívó konyharuhát, csak azért mert aranyos minta van rajta, arclemosót és fogkrémet, ami háromszoros védelmet biztosít; szóval a legszükségesebb dolgokat. Az este békés és nyugodt, légfrissítő illata árad, ahol még egy elefánt és büdös borz csemeték is vidáman játszanának…

Azt hiszem a reklámok nem igazak…

 

Slick Nikolett

Címkék: kisalföld reklám

Kapcsolódó hírek:

  10 legjobb dolog Győrben

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Ez történt a közösségben:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu